poniedziałek, 5 października 2009

Jenga na Oboźnej

          Zastanawialiście się kiedyś nad fenomenem klocków Jenga*? Ich geniusz wynika z prostoty.  "Dobry projekt jest jak Jenga"- pomyślałam. 
            Szkolenia Młodych Menedzerów Kultury organizowane przez Stoważyszenie Inicjatyw Twórczych "ę" było dla mnie pretekstem do pierwszej w życiu wizyty w stolicy.  Podczas 3 dni szkoleń stwożyłam swoją "Małą Warszawę", od Al. Jerozolimskich po ulicę Piękną :).  Na ulicy Mokotowskiej najbardziej podobała mi się wystawa "Warsztat Dizajnera" w siedzibie Bęc Zmiany całkiem efektownie wyglądająca równiez przez szybę, w nocy :).
                Wracając do Jengi, odwołałam się do niej nieprzypadkowo.  Zasada ustawiania wieży Jenga jest w zasadzie taka sama jak pisania dobrego projektu i jego koordynacja: jeden niewłaściwy ruch i po wszystkim. Tak, klocki Jenga są moją ulubioną metaforą :).
                   
                      Mój projekt.  Aby go przedstawić posłużę się kultową już metodą "5W":
  • Who?   Projekt będę wykonywała osobiście,wraz z grupą przyjaciół. 
  • What?  "Nowy Targ Różności" to projekt adresowany do mieszkańców miasta Nowy Targ i  przyjezdnych.  Ma on na celu zwrócenie uwagi na nietolerancję szerzącą się w mieście. 
  • Where? Nowy Targ; Rynek, główne ulice, I LO im. Seweryna Goszczyńskiego w Nowym Targu
  • When?  Warszaty w ramach projektu planowane są na styczeń. Event zamykający projekt na koniec kwietnia. 
  • Why? Postanowiłam zając się tym projektem, aby uświadomić ludziom skutki nietolerancji. Chciałabym też aby ten temat przestał byc w miescie tabu i został zauważony. Mam tez na celu ożywienie życia kulturalnego Nowego Targu,które praktycznie nie żyje.  

 


_________
   
*Prosta gra, w której musisz ułożyć jak najwyższą wieżę. Robisz to posługując się elementami, z których wieża jest już złożona. Po prostu musisz wyjmować klocki z wieży i układać je na górze. 
Magdalena Mrozowska

0 komentarze:

Projekt "Nowy Targ Różności - działania dla tolerancji" realizowany w ramach projektu "Młodzi Menedżerowie Kultury"
Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę". Projekt "Młodzi Menedżerowie Kultury" jest realizowany w ramach programu Akademia Orange.
Projekt "Nowy Targ Różności - działania dla tolerancji" sfinansowano ze środków Fundacji J&S.